Частка НЕ. ЗНО 2008-2019
1. Позначте рядок, у
якому не з усіма словами потрібно писати ОКРЕМО:
А
не/досліджені ще питання; не/зчувся, як заснув; не/спитавши дозволу;
Б
не/зводячи очей, не/привітно шуміли, не/здужав підняти;
В
будинок не/збудований; трохи не/дочуваючи; не/перевірений мною текст;
Г
не/можна передбачити; не/чуваний успіх; нічому не/навчено;
Д
не/захищений від вітру сад; не/просячи допомоги; не/потрібно поспішати.
2. Частка не пишеться окремо у варіанті А
стало не/переливким
Б не/здужати всіх завдань В
не/покоїтися через погоду
Г не/дооцінювати друзів Д
говорити не/правду
3. Разом з не треба писати слово у
варіанті А
не/високо, а низько
Б відповіді не/надано В
не/відчув підтримки
Г
не/сказавши й слова
Д не/вже ми зустрілися
4. Частку не треба
писати разом у варіанті А
не/зовсім зрозумілий
Б
зошит не/підписано
В не/всі з цим обізнані Г
не/забутня подорож
5. Окремо треба писати
частку не у варіанті А
очікуючи не/відомого в майбутньому Б
не/добудований завод у Львові В
не/виконавши домашнього завдання
Г
будматеріалів не/має на складах Д не/даремно ми сюди повернулися
6. Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку
А
не/підписані договори підряду Б
не/спростовані факти
В
не/збалансований бюджет Г
не/налагоджені зв'язки
Д
не/витрачені ще кошти
7. Прочитайте текст і
виконайте завдання.
(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали
дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом
надмірним і ще не/звіданим. (3) У
тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно
тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком
здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні
пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те
злиняле та не/потрібне пір’я.
Окремо в тексті треба
писати сполуку
А не/зліченні Б не/звіданим В не/помітно Г не/потрібне
(1) Навесні ми часто блукали сонячними
пагорбами поміж торішнім листям визбируючи перші не/сміливі фіалки,
вдихали міцний і п’янкий дух землі. (2) А коли забуяв зеленню травень,
заквітчав широкі, не/приховані від людського ока луги
ромашками, усе наче потонуло в білому морі, якому не/ має кінця-краю.
(3) Ковтаєш трепетний запах квітів, і тебе вабить кудись у не/звідане.
(4) А згори ніжно припікає сонечко, у чистому прозорому небі — ні
хмаринки, тільки лине […] пісня жайворонка.
Окремо в цьому тексті
пишеться сполука слів
А не/сміливі Б не/приховані В не/має Г не/звідане
9. Прочитайте текст і
виконайте завдання.
(1) Чогось непокоїться хлопець,
чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і
зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от
зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі
дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується
підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним
дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би
небо прихилити.
Орфографічну помилку
допущено в слові
А непокоїться Б в глибінь В угорі Г нерозпізнана
10. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Здавна люди налічували в дощовій
веселці сім кольорів червоний, жовто-гарячий, жовтий, зелений,
голубий, синій і фіолетовий. (2)Можливо, у цій сімці наші предки вбачали
щось таємничо-магічне. (3)Недарма ж тиждень складався з
семи днів, а на небі налічували тоді сім планет. (4)Придивляючись до веселки
уважніше, не можна не помітити різні відтінки, що поступово
переходять один в один. (5)Цих відтінків безліч.
Орфографічну помилку
допущено в слові
А жовто-гарячий Б таємничо-магічне В недарма Г не помітити
11. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів
не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і
пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4)
Повітря було кришталево чисте, прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим
світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава
не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців:
коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова
пісня. (8) Прокинулось усе.
Окремо в тексті треба
писати сполуку слів
А не/довгої Б не/рожевим В не/впевненими Г не/перевершена
Відповіді. Частка НЕ
1. Позначте рядок, у
якому не з усіма словами потрібно писати ОКРЕМО:
А
не досліджені ще питання; незчувся, як заснув; не спитавши дозволу;
Б
не зводячи очей, непривітно шуміли, не здужав підняти;
В будинок не збудований; трохи не дочуваючи; не перевірений мною текст;
Г
не можна передбачити; нечуваний успіх; нічому не навчено;
Д
незахищений від вітру сад; не просячи допомоги; не потрібно поспішати.
2. Частка не пишеться окремо у варіанті А
стало непереливким
Б не здужати всіх завдань В
непокоїтися через погоду
Г недооцінювати друзів Д
говорити неправду
3. Разом з не треба писати слово у
варіанті А
не високо, а низько
Б відповіді не надано В
не відчув підтримки
Г
не сказавши й слова Д
невже ми зустрілися
4. Частку не треба
писати разом у варіанті А
не зовсім зрозумілий
Б
зошит не підписано В
не всі з цим обізнані Г
незабутня подорож
5. Окремо треба писати
частку не у варіанті
А
очікуючи невідомого в майбутньому
Б
недобудований завод у Львові
В
не виконавши домашнього завдання
Г
будматеріалів немає на складах
Д недаремно ми сюди повернулися
6. Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку
А
непідписані договори підряду Б
неспростовані факти
В
незбалансований бюджет Г неналагоджені зв'язки
Д
не витрачені ще кошти
7. Прочитайте текст і
виконайте завдання.
(1) Прилинули незліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали
дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю
шляхетним, що всяка хвиля тривання
була чудом надмірним і ще не звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів
змінювалась непомітно тканина
листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком
здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні
пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те
злиняле та непотрібне пір’я.
Окремо в тексті треба
писати сполуку
А незліченні Б не звіданим В непомітно Г непотрібне
8. Прочитайте текст і
виконайте завдання.
(1) Навесні ми часто блукали сонячними
пагорбами поміж торішнім листям визбируючи перші не/сміливі фіалки,
вдихали міцний і п’янкий дух землі. (2) А коли забуяв зеленню травень,
заквітчав широкі, не/приховані від людського ока луги
ромашками, усе наче потонуло в білому морі, якому не/ має кінця-краю.
(3) Ковтаєш трепетний запах квітів, і тебе вабить кудись у не/звідане.
(4) А згори ніжно припікає сонечко, у чистому прозорому небі — ні
хмаринки, тільки лине […] пісня жайворонка.
Окремо в цьому тексті
пишеться сполука слів
А несміливі Б не приховані В немає Г не/звідане
9. Прочитайте текст і
виконайте завдання.
(1) Чогось непокоїться хлопець,
чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і
зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от
зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі
дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується
підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним
дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би
небо прихилити.
Орфографічну помилку
допущено в слові
А непокоїться Б в глибінь В угорі Г не розпізнана
10. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Здавна люди налічували в дощовій
веселці сім кольорів червоний, жовто-гарячий, жовтий, зелений,
голубий, синій і фіолетовий. (2)Можливо, у цій сімці наші предки вбачали
щось таємничо-магічне. (3)Недарма ж тиждень складався з
семи днів, а на небі налічували тоді сім планет. (4)Придивляючись до веселки
уважніше, не можна не помітити різні відтінки, що поступово
переходять один в один. (5)Цих відтінків безліч.
Орфографічну помилку
допущено в слові
А жовто-гарячий Б таємничо-магічне В недарма Г не помітити
11. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Після не/довгої темної ночі
починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим
огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок
жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря
було кришталево чисте, прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло,
пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів,
комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена
жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.
Окремо в тексті треба
писати сполуку слів
А недовгої Б не рожевим В не/впевненими Г не/перевершена
Коментарі
Дописати коментар