Частка НЕ. ЗНО 2008-2019



1. Позначте рядок, у якому не з усіма словами потрібно писати ОКРЕМО:
А  не/досліджені ще питання; не/зчувся, як заснув; не/спитавши дозволу;
Б  не/зводячи очей, не/привітно шуміли, не/здужав підняти;
В  будинок не/збудований; трохи не/дочуваючи; не/перевірений мною текст;
Г  не/можна передбачити; не/чуваний успіх; нічому не/навчено;
Д  не/захищений від вітру сад; не/просячи допомоги; не/потрібно поспішати.

2. Частка не пишеться окремо у варіанті       А  стало не/переливким 
Б  не/здужати всіх завдань            В  не/покоїтися через погоду 
Г  не/дооцінювати друзів              Д  говорити не/правду

3. Разом з не треба писати слово у варіанті      А  не/високо, а низько
Б  відповіді не/надано     В  не/відчув підтримки
Г  не/сказавши й слова   Д  не/вже ми зустрілися

4. Частку не треба писати разом у варіанті       А  не/зовсім зрозумілий 
Б  зошит не/підписано   В  не/всі з цим обізнані      Г  не/забутня подорож

5. Окремо треба писати частку не у варіанті  А  очікуючи не/відомого в майбутньому         Б  не/добудований завод у Львові     В  не/виконавши домашнього завдання  
Г  будматеріалів не/має на складах   Д не/даремно ми сюди повернулися

6. Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку
А  не/підписані договори підряду    Б  не/спростовані факти
В  не/збалансований бюджет           Г  не/налагоджені зв'язки
Д  не/витрачені ще кошти

7. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.

Окремо в тексті треба писати сполуку
А не/зліченні     Б не/звіданим      В не/помітно        Г не/потрібне

 8. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Навесні ми часто блукали сонячними пагорбами поміж торішнім листям визбируючи перші не/сміливі фіалки, вдихали міцний і п’янкий дух землі. (2) А коли забуяв зеленню травень, заквітчав широкі, не/приховані від людського ока луги ромашками, усе наче потонуло в білому морі, якому не/ має кінця-краю. (3) Ковтаєш трепетний запах квітів, і тебе вабить кудись у не/звідане. (4) А згори ніжно припікає сонечко, у чистому прозорому небі — ні хмаринки, тільки лине […] пісня жайворонка.

Окремо в цьому тексті пишеться сполука слів
А не/сміливі  Б не/приховані    В не/має    Г не/звідане

9. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.

Орфографічну помилку допущено в слові
А непокоїться  Б в глибінь   В угорі      Г нерозпізнана

10. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Здавна люди налічували в дощовій веселці сім кольорів червоний, жовто-гарячий, жовтий, зелений, голубий, синій і фіолетовий. (2)Можливо, у цій сімці наші предки вбачали щось таємничо-магічне. (3)Недарма ж тиждень складався з семи днів, а на небі налічували тоді сім планет. (4)Придивляючись до веселки уважніше, не можна не помітити різні відтінки, що поступово переходять один в один. (5)Цих відтінків безліч.
Орфографічну помилку допущено в слові
А жовто-гарячий     Б таємничо-магічне     В недарма    Г не помітити

11. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.

 Окремо в тексті треба писати сполуку слів
А не/довгої      Б не/рожевим       В не/впевненими      Г не/перевершена


Відповіді. Частка НЕ

1. Позначте рядок, у якому не з усіма словами потрібно писати ОКРЕМО:
А  не досліджені ще питання; незчувся, як заснув; не спитавши дозволу;
Б  не зводячи очей, непривітно шуміли, не здужав підняти;
В  будинок не збудований; трохи не дочуваючи; не перевірений мною текст;
Г  не можна передбачити; нечуваний успіх; нічому не навчено;
Д  незахищений від вітру сад; не просячи допомоги; не потрібно поспішати.

2. Частка не пишеться окремо у варіанті       А  стало непереливким 
Б  не здужати всіх завдань            В  непокоїтися через погоду 
Г  недооцінювати друзів               Д  говорити неправду

3. Разом з не треба писати слово у варіанті      А  не високо, а низько
Б  відповіді не надано     В  не відчув підтримки
Г  не сказавши й слова   Д  невже ми зустрілися

4. Частку не треба писати разом у варіанті       А  не зовсім зрозумілий 
Б  зошит не підписано   В  не всі з цим обізнані      Г  незабутня подорож

5. Окремо треба писати частку не у варіанті 
А  очікуючи невідомого в майбутньому    
Б  недобудований завод у Львові    
В  не виконавши домашнього завдання  
Г  будматеріалів немає на складах 
Д недаремно ми сюди повернулися

6. Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку
А  непідписані договори підряду    Б  неспростовані факти
В  незбалансований бюджет        Г  неналагоджені зв'язки
Д  не витрачені ще кошти

7. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Прилинули незліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась непомітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та непотрібне пір’я.

Окремо в тексті треба писати сполуку
А незліченні     Б не звіданим      В непомітно        Г непотрібне


8. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Навесні ми часто блукали сонячними пагорбами поміж торішнім листям визбируючи перші не/сміливі фіалки, вдихали міцний і п’янкий дух землі. (2) А коли забуяв зеленню травень, заквітчав широкі, не/приховані від людського ока луги ромашками, усе наче потонуло в білому морі, якому не/ має кінця-краю. (3) Ковтаєш трепетний запах квітів, і тебе вабить кудись у не/звідане. (4) А згори ніжно припікає сонечко, у чистому прозорому небі — ні хмаринки, тільки лине […] пісня жайворонка.

Окремо в цьому тексті пишеться сполука слів
А несміливі  Б не приховані    В немає    Г не/звідане

9. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.

Орфографічну помилку допущено в слові
А непокоїться  Б в глибінь   В угорі      Г не розпізнана

10. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Здавна люди налічували в дощовій веселці сім кольорів червоний, жовто-гарячий, жовтий, зелений, голубий, синій і фіолетовий. (2)Можливо, у цій сімці наші предки вбачали щось таємничо-магічне. (3)Недарма ж тиждень складався з семи днів, а на небі налічували тоді сім планет. (4)Придивляючись до веселки уважніше, не можна не помітити різні відтінки, що поступово переходять один в один. (5)Цих відтінків безліч.

Орфографічну помилку допущено в слові
А жовто-гарячий     Б таємничо-магічне     В недарма    Г не помітити

11. Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.

 Окремо в тексті треба писати сполуку слів
А недовгої      Б не рожевим       В не/впевненими      Г не/перевершена





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Односкладне речення. Відповіді до тестів

Цитати з твору Л. Костенко "Маруся Чурай".

Односкладне речення. Тести ЗНО

Цитати з твору Т. Г. Шевченка "І мертвим, і живим..."

Дієслово. Тести ЗНО